Aquest és l'últim missatge d'aquesta Setmana Santa que dedico a la passió segons Sant Joan de Johann Sebastian Bach.
En el primer missatge heu pogut sentir el principi de l'obra, en el segon, una bona estona de recitatiu amb turba i ara us proposo d'escoltar el final de l'obra. Una obra magnífica que dura prop de 2h! Si voleu dedicar el vostre temps a sentir-la tota podeu anar a youtube i anar triant els 12 vídeos de la versió que us he proposat. Això sí. Val la pena senti-ho amb la traducció del text davant; agafa una altra magnitud.
En aquest vídeo, doncs veureu els següents números:
Núm 38 - Recitatiu corresponent a l'Evangeli segons Sant Joan (Jo 19:38-42)
Núm 39 - Cor.
Núm 40 - Coral.
Trobareu la traducció a la traducció al català a la pàgina CataBach (números 66, 67 i 68 de la columna de la dreta).
En el primer missatge heu pogut sentir el principi de l'obra, en el segon, una bona estona de recitatiu amb turba i ara us proposo d'escoltar el final de l'obra. Una obra magnífica que dura prop de 2h! Si voleu dedicar el vostre temps a sentir-la tota podeu anar a youtube i anar triant els 12 vídeos de la versió que us he proposat. Això sí. Val la pena senti-ho amb la traducció del text davant; agafa una altra magnitud.
En aquest vídeo, doncs veureu els següents números:
Núm 38 - Recitatiu corresponent a l'Evangeli segons Sant Joan (Jo 19:38-42)
Núm 39 - Cor.
Núm 40 - Coral.
Trobareu la traducció a la traducció al català a la pàgina CataBach (números 66, 67 i 68 de la columna de la dreta).
Realment inspiradíssim, el cor número 39, Ruht wohl, ihr heiligen Gebeine (Descanseu en pau, restes sagrades). Està escrit en la tonalitat de do menor. A l'època de Bach, aquesta tonalitat es creia que era la més adequada per expressar tot el relacionat amb la son. Possiblement Bach entenia la mort de de Jesús com un adormiment i la sepultura com un descans; per això devia escollir aquesta tonalitat.
La formació emprada per aquest cor és ben senzilla: cor a quatre veus, baix continu doblant la veu del baix del cor i tres veus instrumentals. La primera a càrrec de flautes, oboès i violins I, la segona dels violins II i la tercera, les violes. El resultat és una polifonia a set veus (tot i que a vegades els instruments doblen les veus), amb aires de cançó de bressol.
Una vegada més els mateixos intèrprets dels missatges anteriors: Gerd Türk (evangelista) i el Bach Collegium Japan sota la direcció de Masaaki Suzuki.
Us animo a sentir i veure un altre vídeo d'aquest dos magnífics cors finals. Aquesta vegada interpretats pel Monteverdi Choir i la English Baroque Soloists sota la direcció de John Eliot Gardiner.
Cliqueu aquí per obrir el vídeo. No deixen insertar-lo en un blog.
Cliqueu aquí per obrir el vídeo. No deixen insertar-lo en un blog.
Quina versió us agrada més? A veure si algú s'anima a contestar...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada